CCH2613NT



 インドネシア在住のMr. Chin Honさんのコレクション。まずは氏から頂いたコメントを再掲。

Ibanez Artist 2613 - No Serial Number
This is a very beautiful guitar and the flame on it is simply gorgeous.
Living in the Far East and especially Indonesia is not an advantage when
buying guitars especially from ebay. Luckily I have made many friends
around the world over the years and have good references when I want to
buy something. This guitar was purchased from a chemistry professor in
the US and since he did not know me had insisted that the funds had to
be from the US within a number of days and he would only ship in the US.
It was tough but I did manage to make it by asking a friend in the US to
buy it first for me. It is with me and still gives me a smile when I
look at it.

で、一応、和訳しておくと:
Ibanez Artist 2613 - シリアルナンバーなし
これはかなりきれいな状態のギターで、トップの(メイプルの)トラ目が掛け値なしに見事。極東に、特にインドネシアに住んでいるってのは、(e-Bay)オークションでギターを買うのにはどちらかというと不利なんだけれども、(仕事の関係で)世界中に友人がいるおかげでギターを買おうと思ったら色々と情報をもらえるのはありがたいところ。で、このギターについてだけど、これはアメリカに住む化学の教授から買ったもの。その教授とは面識がなく、しかも「数日内にアメリカ国内からの入金をしてくれ。このギターはアメリカ国内にしか発送しないよ!」と言い張るものだから困ったしまった。ところが、アメリカにいる友人に頼んで、代理で購入してもらってどうにか入手できた。そういう次第で今は無事に私の手元にあって、ケースから取り出すたびにうれしくなってしまうんだよ〜。

 ということで、う〜ん、適当に訳しているけれども、ま、気にしない、気にしない。(笑)
 さて、添付されていたのは次の画像:



 
 で、このモデルについても、やはり「輸出専用」ってことで良く知らないのだけれど、ヘッドの形、そしてコントロールがトップの樹脂製の板に取り付けられているあたりから判断するに、恐らく(氏が所有している2612同様)1974年か1975年のモデルでしょう。
(ここまで2006年01月27日) inserted by FC2 system