Erik1982AR305AV



 アメリカ、カリフォルニアのMr. Erik Rさんが所有されている1982年製AR305AVです。ってことで、氏からもらったメールの一部分を再掲しておきます:
------
My AR305 is a 1982, H824060 is the serial number, and it is, as I noted previously, a beast. It is big, heavy, and sounds incredible both clean and distorted. It can be the perfect Jazz guitar, or the perfect Hard Rock/Metal guitar. I bought it on March 1, 2006 from a guitar player in the (now defunct) band, New Dead Radio. (They had an album out last year, and did a nationwide U.S. tour - and the guitar player actually used this guitar on the road. They broke up earlier this year, however.)

It needs some cleaning and chip repairs (which have begun), but even with only 2 hours of work put in it already looks much nicer (and it looked good to begin with). It has a stock Super 58 pickup in the neck position, and a Dimarzio DP159 Evolution pickup in the bridge position. The Dimarzio pickup sounds fantastic in this guitar, and I would recommend the combination of an AR100/300/305 with the Evolution pickup for anyone who plays loud, aggressive Rock styles.
------

で、一応これも和訳しておくと:
私のAR305は1982年製。で、シリアルナンバーはH824060。このギター、前のメールにも書いたけれど、とにかくすごい。大きくて重いけれど、クリーンの音も、歪ませた音も、信じられないくらい素晴らしいんだよ〜! ジャズギターとしても非の打ちどころはないし、ハードロックやメタルにだって使える。これを手に入れたのは今年の3月1日。もう解散してしまった「New Dead Radio」っていうプロのバンドのギタリストから買ったもの。(ちなみにこのバンド、去年、アルバムをリリースして全米ツアーもやって、そのギタリストはツアーで実際にこのギターを弾いてたんだよ〜。でも、今年の初めにそのバンドは解散しちゃったんだけどね。)

クリーニングと、塗装の欠けのリペアの必要がある状態(既にリペアは開始してる)、でも、2時間ほど作業しただけでかなり見映えが良くなった。(ま、そもそも最初からかなりの美品だったけれど。) フロントにはオリジナルのSuper 58が載っていて、リアはディマジオのDP159 Evolutionに換えてある。このディマジオ、最高だね〜。AR100、300、305を持っている人で、大音量で派手目のロックをやろうって人にはこのピックアップとの組み合わせを是非とも薦めたいね!!
---
ってことで、以下、Erik R氏から送られた画像を2枚。






上にも記したように、ただ今このAR305はリペア中とのことで、いずれきれいに仕上がったらまた追加の画像を送ってくれるそうです、はい。
 ちなみにErikさんの弟さん、ルシアーを副業でやっているそうで、独自のベースのブランドもあるらしいです。ま、興味のある人は下のサイトを見てみて下さいな: www.grbasses.com
(ここまで2005年04月19日) inserted by FC2 system