GeoffAR3001977_2619AV



 アメリカ在住の GeoffAR300 さんの1977年製の、つまり、海外輸出モデルの2617AVです。残念ながら改造された状態で入手されたようではありますが、滅多にお目にかかることのないギターってことで。それでは、早速、まずは氏から頂いたメールを(勝手に)再掲。(あ、もちろん、私も返信していますが、その内容は想像がつくでしょうから割愛。)

---以下、引用---
(01)
Hello Hasenobu,

I was wondering how I can get a copy of your book. I recently got a 1977 Artist 2619 and would love to see more pics of older Artists.

Thanks, GeoffAR300.

(02)
I saw on the AR Lovers site that you had listed a 1977 Artist 2619. Mine is just a bit older as it has the abalone/MOP inlay along the purfling along the top of the body. It was modified by someone (I was told Paul Reed Smith but cannot confirm). Somebody put in three P90 pickups and rewired with a puzzling array of switches. I would love to see a picture of one that has not been modified.

Take care, GeoffAR300.

(03)
Greetings Hasenobu,

I would be honored for you to include pictures of my guitar. I think the registry is a great resource and am happy to help in any way I can.

I would be happy to have you include any pics you have in the registry. I would also be happy to send more pics once my computer is up & running. My computer crashed and I am in the process of replacing the hard drive.

The guitar has an interesting binding. Maybe you can tell me what the material is? It looks like some sort of sea shell. I am not sure if it is abalone because the color is a sort of yellow-green.

Right now it has three P90 pickups installed by a previous owner. Once I find them I plan to install two Flying Finger style Super 70 pickups. I may fill in the pocket for the center pickup and attempt to return it to as close to original configuration as I can given the holes that were made previously. I would be happy to send you updated pics after it's "restored" if you like.

BTW, the serial number is G777264.

Again thanks, GeoffAR300.

(04)
Hello!

Here are some pics. I took them as I disassembled the guitar. I am not
sure what to do next. I may sell it. I may rebuild it with the current
holes the previous owner made, or I may remove the wood between the neck &
bridge pickups and replace with maple and put abalone strips along the edge of
the replaced block.

Looking at these pics, I kind of like having the three P-90s without the
covers on. The clear bobbins are very interesting to look at. I just worry
about damaging them.

Thanks again, GeoffAR300.
---以上、引用---

とまぁ、こういう流れでGeoffAR300氏からメールが送られて、ってことで。

 大好評の「エキサイト翻訳ツール」で訳しちゃうと:

---以下、引用---
(01)
こんにちは、Hasenobu

私は、どうしたらあなたの本のコピーを手に入れることができるかと思っていました。 最近、1977Artist2619を手に入れて、より古いArtistsの、より多くの映画を見たいと思います。

ジェフAR300、ありがとうございます。

(02)
私は、ARラヴァーズサイトであなたが1977Artist2619を記載したのを見ました。
ボディーの先端に沿った飾り縁に沿ってアワビ/MOP象眼を持っているとき、鉱山はほんの少し古いです。
それはだれかによって変更されました(私は、ポール・リード・スミスに言われましたが、確認できません)。
3つのP90ピックアップに入れられて、スイッチの不可解なアレイで返電されただれか。 変更されていないものの絵を見たいと思います。

ジェフAR300、注意してください。

(03)
挨拶Hasenobu

私はあなたが私のギターの絵を入れると光栄に思っているでしょう。
登録がすばらしいリソースであると考えて、私がそうすることができるどんな方法でも助けます。
あなたに登録に関するどんな映画も入れさせるでしょう。
また、私のコンピュータがいったん上がって動くようになると、より多くの映画を送るでしょう。 私のコンピュータはクラッシュしました、そして、ハードドライブを取り替えることの途中に私はいます。
ギターには、おもしろい結合があります。
たぶん、あなたは、材料が何であるかを私に言うことができますか?
それはある種の貝殻に似ています。
私は色が一種の黄色い緑色であるので、確実に、それがアワビであるかどうかということではありません。

たった今、それで、前の所有者は、3つのP90ピックアップをインストールします。
いったんそれらを見つけると、私は、2Flying FingerスタイルSuper70ピックアップをインストールするのを計画しています。 私は、元の構成の近くようにそれを返すセンターピックアップと試みのために以前に作られた穴を考えて、記入できるように、ポケットに記入するかもしれません。
私はよければ「回復した」後に、あなたを送るのが映画をアップデートしたのをうれしく思うでしょう。

ところで、通し番号はG777264です。

ジェフAR300、重ねてありがとうございます。

(04)
こんにちは!

ここに、いくつかの映画があります。
ギターを分解したとき、私は、それらを取りました。
私は、次に、確実に何をしませんか。
私はそれを販売するかもしれません。
前の所有者が作った現在の穴でそれを再建するかもしれないか、私は、取り替えられたブロックの縁に沿って首と橋のピックアップの間の木を取り除いて、カエデに取り替えて、アワビ片を置くかもしれません。

これらの映画を見て、私は、オンのカバーなしで3 90P-年代を持っているのがちょっと好きです。
明確なボビンは、見るために非常におもしろいです。
私はただそれらを破損するのを心配します。

ジェフAR300、重ねてありがとうございます。
---以上、引用---

う〜ん...。この和訳、英語の試験であれば、「不可」にぎりぎり近い「可」だな...。(爆)

 でも、うん、この手法、楽でいいかも〜。(笑)

 あ、ちなみに、上で何度も出ている「映画」ってのは「写真」のことですから〜。<ま、皆さんも分かっているとは思いますけど。

 で、彼から送ってもらった画像、以下の通りです:



 で、この改造された2619、もしかしたら売り払うかも、っておっしゃってますが、もしもちゃんと(?)元に戻したら、きっとまた画像を送ってくれると思うんで、期待しておきましょ〜。
(ここまで2010年11月05日)

 さて、約束通り、改造された回路に手を加え、元のフライングフィンガーの刻印のあるカバーの Super70 を装着したとのことで、その画像が届けられました〜。


(ここまで2011年01月23日)
「Our AR Guitars」のリストに戻る
inserted by FC2 system